Бюджет України на 2022 рік

Міністерство фінансів офіційно поінформувало населення про те, що в кінці травня поточного року була схвалена бюджетна Декларація на найближче економічне триріччя. Уявляючи собі бюджет України на 2022 рік в цифрах, досить просто знати, що основний упор у фінансуванні пріоритетів проголошено розлого і розмито, а ось фінансування запланованого як і раніше звалюється на плечі платників податків-з фіскального простору.

Бюджет України на 2022 рік

Пріоритети та нагальні потреби

Проурядові сайти охоче продублювали коротке повідомлення порталу Мінфін, що повідомляє про прийняття бюджетної декларації 31 травня поточного року і про те, з яких джерел будуть фінансуватися ці глобальні і благі наміри. Коментуючи повідомлення, проурядові сайти обережно повідомили, що від уряду поки не надходило ніяких конкретних даних.

Все, що можна витягти з лаконічного повідомлення:

  • бюджетна Декларація – документ, в якому перераховуються не тільки основні цифрові показники, а й цілі держполітики, а також інструменти, якими їх мають намір досягти;
  • це-зразкове уявлення про те, як уряд бачить подальшу політику формування бюджету і усереднену перспективу;
  • у ній повинні фігурувати показники ПМ, МЗП, намічені витрати, доходи і надходження, з яких буде формуватися бюджет;
  • акцентується увага на тому, що існують такі документи, як Національна економічна стратегія, програма діяльності Кабміну, програма президента Зеленського-всі вони повинні бути враховані при складанні бюджету України;
  • що таке фіскальний простір, з якого мають намір оплачувати велереч проголошені пріоритети, в документі не пояснюється, але зрозуміло, що це – збільшення податків, штрафів за порушення і зовнішні надходження.

Канал 24-економіка, приєднуючись до інформаційної кампанії, теж приділив увагу пріоритетам, основним напрямам та іншим абстрактним категоріям, проголошеним у декларації. Про терміни, коли з’явиться текст бюджету України на 2022 рік йдеться тільки, що він буде опублікований в терміни, встановлені законодавством країни (статтею 33 бюджетного кодексу).

Читайте так же:  Как купить кухонное оборудование для кафе и ресторанов в интернет магазине

Перспективи та прогнози

Закон про бюджет України на 2022 рік поки не прийнятий. Для цього необхідно внести законопроект, він пройде через гарячі обговорення і дебати. При цьому деякі намічені витрати виключать, як і в минулому році, на тій підставі, що немає можливості це зробити, а прийняті раніше закони підпадуть під дію Бюджетного кодексу і теж будуть відкладені.

Обговорення бюджету вже стартувало, але крім голосно проголошених пріоритетів і декларації, вже є тривожні повідомлення, датовані більш раннім періодом-наприклад, березнем поточного року:

  • Д. Улютін, заступник міністра фінансів заявив про намір департаменту закласти дефіцит бюджету в розмірі 3,5% від ВВП;
  • цей рівень нестачі грошових коштів він вважає прийнятним, оскільки раніше говорилося про дефіцит в 4-4, 5%;
  • абстрактно говорилося про якусь стабілізацію макроекономічних показників (без конкретних цифр);
  • аналітики МВФ впевнені, що 3,5% – нормальний рівень для України;
  • протягом 2021 року Уряд має намір взяти в борг ще майже 6,5 мільярдів доларів у Міжнародного валютного фонду, ЄС, і зовнішніх партнерів (тобто, американського управління).
бюджет України в цифрах

Бюджетна Декларація, як документ-не самостійна, її можна віднести до категорії глобальних планів і промов з трибуни, в яких рідко згадуються конкретні цифри. До неї має додаватися економіко-фінансове обґрунтування. Його обіцяють теж представити в терміни, визначені законодавством, але фінансові аналітики впевнені, що розраховувати в ньому на гроші, позичені в нинішньому році, не варто – велика частина з них піде на погашення зовнішнього боргу і відсотків по ньому, вже складових чверть річного бюджету.

Цифри та відомості

Станом на 1 червня, все ще не був опублікований офіційний тест бюджетної декларації. За заведеним в країні звичаєм, дані звідти були викладені в соцмережах – КШЕ, точніше Центр аналізу при ній, використовував Телеграм-канал, щоб опублікувати офіційні цифри з декларації. Тим часом проурядові канали все ще нарікають на відсутність конкретних даних.

Читайте так же:  Последние новости о штрафовании за неоформленного работника в 2018 году в Украине

Наведені дані виглядають наступним чином:

  • курс гривні в доларах буде рости і за період в 3 роки виросте з 28,6 до 29,2 гривень за 1 дол.;
  • зростання номінального ВВП – з 5,3 до 6,6 трильйонів гривень;
  • інфляція повинна опуститися з явно заниженої цифри цього року до 5%;
  • сума бюджету України на 2022 рік у доларах США не вказується, але є благі наміри щодо скорочення граничного обсягу гарантованого боргу з 50,8% ВВП до 47% за підсумками триріччя.

У бюджетній декларації, цифри з якої оприлюднені в Телеграм-каналі, немає згадок про те, які закладені соціальні виплати в бюджеті України, зате є детально викладені пропозиції щодо чергових змін, запланованих для внесення до Податкового кодексу.

Розширювати фіскальний простір потрібно не для того, щоб збільшити людям похилого віку та інвалідам пенсії в бюджеті України і не для того, щоб розширити обсяги допомоги малозабезпеченим і незаможним сім’ям. Збільшення бази доходів, заплановане на середньостроковий період потрібно для того, щоб виплачувати борги дорогим партнерам, які країні дійсно обходяться дорого.

Уряд, у якого в пріоритетах вказані зростання обороноздатності, розвиток сільського господарства екологія, цифровізація і розвиток адміністративних послуг, відмова від поставок електроенергії, оптимізація медицини і освіти, має намір поповнювати казну податками, вже непосильними для сільського господарства, переведенням медустанов на платну основу, щоб у зарубіжних клінік, відкритих тут, не було конкурентів, говорить про прозорість економіки, підвищення рівня економіки, професіоналізму управління, удосконалення соцпідтримки та пенсійного забезпечення.

Все це збираються зробити шляхом створення ефективної і досконалої системи при дефіциті бюджету, який сприймається як звична реалія повсякденної реальності.

Оставьте комментарий