За останні кілька місяців заробітні плати багатьох співробітників продовжують збільшуватися в більшу сторону. Державні службовці не стали винятком. Згідно з приблизними прогнозами, мінімальне підвищення на найближчі кілька років складе до 6,4%. Але варто враховувати й інші новини, пов’язані з цією темою. Допомагає розібратися і спеціальна таблиця окладу бюджетників в 2021 році в Україні.
Загальна інформація
Вже з початку цього року МРОТ на території України становив 4723 гривні. При можливості уряд продовжує коригувати показник в більшу сторону.
По оплаті праці всіх державних службовців ділять на кілька груп. Всього їх виділяється дев’ять. У кожній-свої посади і вимоги, конкретні суми винагороди.
Наприклад, оплата відрізняється в залежності від того, керує людина всією країною або конкретною областю, декількома.
За кожен ранг державного службовця теж вводяться добавки, чим вище ранг – тим більше сума винагород за роботу. Підвищення оплати держслужбовцям теж заслуговує на окрему увагу.
Про депутатів
У 2020 році підвищення для цієї категорії працівників склало 3000 гривень, які додалися до старої суми. Зараз такі чиновники отримують мінімум 17 500 гривень залежно від своєї посади і виконуваних функцій.
На утримання підлеглих і помічників депутатам виділяється сума в 25 тисяч гривень, щомісяця. Суму можна розділити між самим керівництвом і мінімум чотирма людьми, які будуть надавати різну допомогу. Їм теж важливо знати про те, якими будуть оклади держслужбовців у 2021 році в Україні.
У кого з чиновників оклад найвищий?
Вищі чиновники отримують непогані винагороди, пов’язані зі своєю роботою. Деякі з них щомісяця отримують до 460 тисяч гривень, і це сума без різних надбавок і премій. Президенту видають заробітну плату не менше 210 тисяч гривень.
Бюджетна сфера: кому ще чекати змін у найближчому майбутньому?
У 2021 році індексація мінімум на 6% торкнеться всіх громадян, пов’язаних з бюджетною сферою. Залежно від поточного розміру окладів і діяльності залежить точна сума винагород, призначених для тієї чи іншої особи.
Наступним категоріям бюджетникам заробітну плату підвищуватимуть в обов’язковому порядку:
1. Охорона здоров’я та соціальна сфера;
2. Працівник культури;
3. Представники освітньої сфери. Оклади за тарифною сіткою в Україні формуються і у них.
Підвищення заробітних плат і мотивація
Нарахування додаткових виплат забезпечить підвищення розмірів окладів для більшості професій, пов’язаних з Державною службою. Планується вводити надбавки за інтенсивну роботу, яка передбачає виконання кількох умов:
- підготовка документів підвищеної складності;
- прояв ініціативи;
- виконання завдань зі скороченими термінами.
Надбавки за особливо важливу роботу отримувати будуть державні співробітники, які беруть участь при розробці реформ і їх практичної реалізації. Завдяки цьому розмір окладів значно підвищується в порівнянні з тим, що спочатку зазначено в трудових угодах.
Про прогнози та існуючі проблеми
Оклад більшості держслужбовців на 70% складається з основної суми, на 30% з надбавок за виконання особливо важливої роботи. В рамках державного бюджету кожен раз встановлюють суми, що дозволяють збільшити оклади і забезпечити утримання співробітників в даний час.
Міністерство фінансів окремо розробляє штатний розпис, який теж впливає на всі розрахунки. Заздалегідь закладається бюджет, пов’язаний зі всілякими надбавками.
Від загального фонду окладів посадових осіб на надбавки та премії використовують не більше 20% від загальної суми.
Головна проблема пов’язана з розбалансуванням серед деяких категорій службовців. Підвищення оплати здійснюється завдяки сучасним інструментам.
Планується розробити реформи, згідно з якими Державна служба буде впорядкована, в тому числі – за кількістю самих підлеглих. Планується приділити увагу наступним характеристикам:
1. здатність покривати витрати бюджетом;
2. об’єктивний і конкурентоспроможний рівень заробітної плати;
3. відповідність працівників займаній посаді за рівнем навичок. Тоді й самі нові оклади держслужбовців будуть більше відповідати дійсності.
Про які особливості треба ще пам’ятати?
Планується розширення штату співробітників, які перебувають на державній службі. Але низька заробітна плата часто стає своєрідною перешкодою на шляху до прийняття рішень на користь такої роботи.
Одна з проблем – в тому, що Уряд поки не розробив Єдиної бази, в яку були б занесені всі працівники, що мають відношення до Державної служби. У найближчому майбутньому для роботи в різних міністерствах планується залучити близько 1000 осіб. Це стосується і наступних кількох напрямків:
1. Охорона здоров’я;
2. Соціальна політика;
3. Юстиція;
4. Культура;
5. Освіта та наука;
6. Фінанси;
7. Енергетика;
8. Вугільна промисловість, і так далі.
Планують залучати зовнішні Фінанси, щоб реформи здійснилися якнайшвидше, а громадяни отримували гідні умови праці при прийомі на роботу. Європейський Союз має намір виділити близько 130 мільйонів євро на те, щоб Уряд України модернізував існуючу систему. І ввело нові оклади держслужбовців у 2021 році в Україні.
Деякі інші особливості розрахунку окладів державних службовців
Складність і відповідальність виконуваної роботи фіксується за допомогою існуючої тарифної сітки. Кожен працівник отримує свій коефіцієнт, в залежності від якого визначається і оклад. Від рішення керівників залежить життєзабезпечення в багатьох сферах, тому винагороду для них часто встановлюють на максимальному рівні.
Державні службовці теж активно застосовують тарифну сітку у своїй діяльності. Багато хто вважає, що існуючі альтернативні варіанти розрахунку дозволяють відмовитися зараз від тарифної сітки. Але самим бухгалтерам набагато простіше і зручніше працювати зі схемами, які були перевірені на практиці не один раз.
Цю методику можуть застосовувати в своїй роботі і підприємства, що відносяться до приватного сектору. Керівник в даному випадку самостійно розробляє систему, спираючись на такі показники:
- кваліфікація;
- тривалість робочого дня;
- складність роботи, і так далі.
Оклади планується підвищувати залежно від прожиткового мінімуму та інших відповідних показників. Різких і істотних Коригувань вносити не планується, але більшість співробітників помітять, що винагороди дійсно збільшуються. Керівники з серйозним послужним списком можуть розраховувати на найсерйозніші підвищення. Інші категорії теж не залишаться без компенсації за свою працю.
Висновок
Певні реформи у сфері заробітних плат для держслужбовців вже почали втілювати на практиці. Посада, кваліфікація і ранг завжди впливають на підсумкові цифри в цій сфері, підвищення винагород не стало винятком. Але є ще що реформувати далі. Бюджет продовжують поповнювати і розширювати, закладаючи кошти для вирішення різних завдань зараз і в майбутньому. Навіть складні економічні умови не стають серйозною перешкодою для тих, хто по-справжньому хвилюється про долю державних служб. Представники інших сфер життєдіяльності теж не залишаються без уваги.