Розмитнення авто в Україні в 2022 році

Цього року Верховна Рада внесла зміни до Податкового кодексу до статей, що стосуються оформлення автомобілів, що ввозяться на Україну з Європи. Багатьох автовласників цікавить як зміниться пільгове розмитнення авто в Україні в 2022 році.

РОЗМИТНЕННЯ АВТО В УКРАЇНІ В 2022 РОЦІ

Нові правила розмитнення автомобілів з європейськими номерами

Внесені до ПК України зміни до правил розмитнення європейських автомобілів передбачають кілька новацій:

  • проведення пільгової розмитнення за новою схемою розрахунку;
  • укорочений термін дії пільг, який триватиме 180 днів з моменту вступу в дію нових правил;
  • пільгове розмитнення авто в Україні в 2022 році для УБС, які провели в районі військових дій не менше 90 днів, буде продовжено до 270 днів.

Нові правила легалізації європейських і американських автомобілів будуть при розрахунку збору враховувати екологічні стандарти вживаного авто, обсяг і потужність двигуна, а також термін експлуатації транспортного засобу. До цього розмір Збору становив 20% від вартості автомобіля.

Нові правила легалізації автомобілів не будуть поширюватися на машини, які не відповідають вимогам екологічного стандарту «Євро-2», на авто, ввезені в країну до 2020 року. За новими поправками не можна буде легалізувати автомобілі, що ввозяться з Росії або зі східних регіонів України, де йдуть військові дії.

Розробники нового законопроекту виходили з того, що сума, яку автовласник повинен тепер буде заплатити за легалізацію автомобіля, не повинна буде перевищувати 1000 євро. Як все буде відбуватися в реальності, не зрозуміло.

За новим законом передбачається не тільки дешеве розмитнення в Україні для учасників АТО, але також звільнення від штрафів автовласників, які мають машини з єврономерами, ввезеними в країну в 2020 році, якщо вони сплачують до бюджету держави 500 мінімальних доходів. Змінюючи правила легалізації іноземних старих автомобілів, українські законодавці прагнуть збільшити надходження до державної скарбниці, що йдуть від податку на додану вартість і від акцизного збору.

Нова схема растоможки в 2022 році

Офіс Національної ради реформ України створив нову схему проведення такої популярної в українців процедури. Згідно з пропозицією офісу провести растоможку можна буде через додаток»дія”.

Розмір мита буде розраховуватися з урахуванням віку і типу автомобільного двигуна. Програма має спеціальний калькулятор розмитнення авто в Україні, за допомогою якого кожен автовласник зможе сам розрахувати попередню суму митного збору.

РОЗМИТНЕННЯ АВТО В УКРАЇНІ

За новою схемою буде проводитися і розрахунок податку на додану вартість для старих автомобілів.

На думку співробітників офісу Національної ради реформ, за допомогою нових правил вдасться знизити вартість легалізації старих іномарок, куплених за кордоном, на третину. Чим старше буде ввезене авто, тим менше за нього доведеться платити на растоможке власнику. Розробники нових правил впевнені, що вони допоможуть ефективно боротися з корупцією на митниці, що також сприятиме зниженню вартості легалізації ввезених авто з пробігом.

Однак експерти не схильні настільки ж оптимістично оцінювати заплановані нововведення. Багато аналітиків, що спеціалізуються на автомобільному ринку, вважають, що нові правила розмитнення збільшать її вартість для звичайної людини.

При цьому про боротьбу з корупційною складовою не може бути й мови, так як, швидше за все на митниці з’являться нові корупційні схеми, що дозволяють обходити заборони, встановлені новими правилами легалізації ввезених автомобілів.

Нова формула розрахунку митного збору та податку на ПДВ

Основною частиною митного збору за новою формулою стане акцизний збір, до якого входитиме базова ставка, що залежить від віку ввезеного автомобіля. Її множать на обсяг ДВС, коефіцієнт, присвоєний використовуваному паливу, на коефіцієнт кінських сил мотора і на новий показник – коефіцієнт ексклюзивності.

Відомо, що в майбутньому році розмір базової ставки складе:

  • 2,2 для нових авто з європейськими номерами;
  • 1,9 для машин, що експлуатувалися не більше 1 року;
  • 1,65 для автомобілів з пробігом в 2 роки.

Автори поправок вказують на те, що чим старше автомобіль, тим нижче буде на нього базова ставка. Для тих, хто цікавиться, чи можна розмитнити автомобіль старше 10 років в Україні, слід враховувати не тільки розмір базової ставки, але і тип двигуна. Розмір базової ставки в цьому випадку буде мінімальним і складе 0,7, а ДВС і тип споживаного ним палива у таких машин може не відповідати стандартам Євро-2. У цьому випадку машину не можна буде розтоможити і ввезти в Україну.

Планується щороку зменшувати базову ставку для всіх ввезених в країну авто. У 2027 році базова ставка повинна буде досягти свого мінімального розміру, і більше вона не буде опускатися. Машини у віці від 10 до 15 років будуть обкладатися акцизом в 0,49.

Для потужності двигуна встановлені наступні коефіцієнти:

  • 1 до 250 к. с.;
  • 1,2 для 250-300 к. с.;
  • 1,5 для 301-350 к. с.;
  • 2 для потужності більше 350 к. с.
Читайте так же:  Льготная растаможка авто в Украине в 2020 году

Для типу двигуна будуть діяти такі коефіцієнти:

  • 1 для бензинового;
  • 1,2 для дизельного;
  • 0,5 для гібридного.

Коефіцієнт ексклюзивності передбачений для всіх ввезених автомобілів. Для звичайного транспортного засобу він складе 1, а для рідкісних екземплярів 2. Під ексклюзивними маються на увазі не тільки іномарки, випущені в невеликій кількості, але і тюнінговані авто.

Зміниться схема нарахування ПДВ. Якщо раніше вона становила 20% від вартості транспортного засобу, то за новими правилами вона становитиме 20% від акцизного базового збору. Мито в 10% буде в майбутньому році скасована зовсім.

Останні новини про розмитнення автомобіля в Україні в 2022 році для інвалідів не розповідають про нові пільги. Пільговий режим для них в майбутньому році триватиме тільки протягом 180 днів, після чого доведеться перейти на нову схему растоможки. Дія пільгового періоду починається з першого дня роботи нових правил легалізації транспортних засобів з єврономерами. При проведенні пільгового розмитнення потрібно заплатити додатковий збір розміром в 8,5 тис. гривень, або 250 євро.

Підготовка до нової процедури легалізації розмитнених авто

Щоб скористатися новою схемою розмитнення потрібно зібрати пакет документів:

  • документ про зняття машини з обліку в країні її придбання;
  • документ, що підтверджує зміну власника.

При використанні підроблених паперів машина може бути конфіскована, а її власник заплатить великий штраф за контрабанду, розмір якого буде дорівнює вартості самої машини.

Необхідно також буде оплатити послуги митного брокера, вартість яких становить від 100 до 150 євро. Також буде потрібно провести сертифікацію авто на предмет його безпеки, що складе ще 100 євро. Крім цього при реєстрації першого українського номера автомобіля повинен бути сплачений внесок в ПФР у розмірі 3-5% від вартості машини. За оформлення українських номерів і техпаспорта потрібно буде заплатити 700 гривень.

Перехід на нові правила легалізації добровільний, але ті водії, які будуть затримані за використання нерозмитнених авто з європейськими номерами, будуть оштрафовані. Тим автовласникам, які захочуть вивести такі машини з країни, потрібно заплатити штраф в 5-8 тис.гривень.-

Читайте так же:  Калькулятор розтаможки мото в Украине в 2020 году

Оставьте комментарий